Sambutan Hangat

Monday, January 10, 2011

Monolog Cinta


Ini nukilan ku buat seorang rakan yang lumayan. berada di persimpangan cukop menyesakkan. diharap kau bersabar dan terus berjuang. monolog cinta ini buat kau dan buat aku jua.....


Monolog Cinta...


hidup terlalu banyak kalau. kalau itu kalau ini. adakala aku rasa elok aku berfikir guna lutut. kerana jika guna otak banyak sungguh kalaunya. terkadang aku teringin menjadi saorang dungu. kerana dungu tiada lojiknya. aku saorang yang budiman. yah mungkin kau tidak pernah percaya. tetapi itu hakikatnya. kerana budiman ini buat aku menjadi sangat lurus pada cinta.dan sering diperkotak katikkan oleh bait bait peristiwa.

mengapa tidak aku menjadi semberono orangnya? orang semberono kurang peraturannya. kurang kalaunya. kurang baik buruknya. menjadi seorang yang sangat direct. sangat pentingkan diri agar aku punya keberanian yang 100 kali lebih dari diri sekarang. untok apa aku punya semua kesopanan ini jika untok aku menyatakan cinta aku menjadi saorang yang bacol? untok apa aku merintih saban hari, jauh disudut hati dipenuhi sejuta kerisauan menanti setiap panggilan dan sms ku dibalas jika hakikatnya aku masih disini menipu diri ini bahawa satu hari nanti kau akan lembot dan kembali menagih cintaku?

kau punya chemistry yang sama denganku. mampu merasa bait2 getaran cintaku. kerana kau dan aku kita punya satu jiwa dan satu soul yang sama. tetapi air mata ini bukti kebodohan aku kerana aku masih gagal memahami bahawa cinta itu tidak pernahnya budiman. cinta tidak pernahnya demokrasi. cinta hanya perlu emosi. perlu aku menghambakan diri. perlu aku untok melakukan segaanya yang hanya dengan befikir dan bermonolog hanya membawaku kepada kegagalan.

kau lihat mereka yang korup kerana cinta. cinta mereka sentiasa putih walaupun jalan jalannya hitam legam. tiada jalan kanan didalam cinta. jalan kiri buat mereka yang berjuang yang bergadai setiap yang ada hanya untok mempertahankan sebuah cinta.diakhirnya mereka masih dpat ketawa. masih dapat bersama. dan aku? hanya menanti sebuah jawaban yang tak kunjong tiba. yang hanya mentertawakan kesetiaan aku pada cinta. kerana cinta suci hanya untok orang yang gagal..

No comments: